| Sklep z odżywkami |
|
| Najnowsze tematy na forum |
On-line (5 minut) jest 109 gości
|
| Pozostałe strony |
|
|
|
|
|
Mniej kalorii - "młodsze" serce
Polecam odżywki, dodam miniaturki zdjęć aby łatwiej było wybrać:
FA IntraSize 1675g (w Wyprzedaży tylko - 89,00 zł) Gaspari Nutrition Super Pump MAX 640g (w Wyprzedaży tylko - 119,00 zł) Bio Tech Nitro Pure Whey Gold 2,23 kg (w Wyprzedaży tylko - 149,00 zł) PVL - Test Freak 120kaps (w Wyprzedaży tylko - 109,00 zł)
Osoby na niskokalorycznej, ale zawierającej wszystkie potrzebne składniki diecie, mają serca "młodsze" niż ich dużo jedzący rówieśnicy - informuje "Journal of the American College of Cardiology".
Takie wyniki dały badania za pomocą ultrasonografu (USG) oraz pomiary poziomu markerów charakterystycznych dla stanów zapalnych i zwłóknienia (białko C-reaktywne, TNF-alfa i TGF-beta1, przeprowadzone przez międzynarodowy zespół. To pierwszy raport wykazujący, że ograniczenie kaloryczności diety w połączeniu z odpowiednią zawrtoscią składników odżywczych może opóźnić proces starzenia.
Wcześniej podobne zjawisko wykazano podczas eksperymentów na zwierzętach, jednak w przypadku ludzi badania są trudniejsze - nie tak łatwo zarówno ograniczaĆ kaloryczność, jak i zapewnić odpowiednią wartość pokarmu. Zamiast losowo przydzielać ochotnikom odpowiednią dietę i później latami ich nadzorować, po prostu znaleziono 25 osób, które już od około sześciu lat nie przekraczały poziomu 1400-2000 kalorii na dobę. Porównano ich wyniki z 25 osobami na typowej diecie krajów Zachodu (2000-3000 kalorii na dobę).
Okazało się, że w porównaniu z więcej jedzącymi rówieśnikami osoby na diecie mają bardziej elastyczne i wydolne serca, a także lepsze wyniki badań biochemicznych.
"Jedzenie mniejszych ilości pokarmów wyższej jakości poprawia stan zdrowia, spowalnia starzenie i zwiększa szanse na długie, zdrowe i szczęśliwe życie" - podsumował dr Luigi Fontana z Narodowego Instytutu Zdrowia w Rzymie, pracujący także dla Washington University School w St. Louis. Jednocześnie zastrzegł, że niedojadanie połączone z niedoborami ważnych składników odżywczych prowadzi do przyspieszonego starzenia. "Nie wystarczy pół hamburgera, pół torby frytek i pół coli" - zastrzegł.
Polecana przez Fontanę dieta powinna mieć około 1671 (plus - minus 294) kilokalorii i zawierać 23 procent białek, 49 - złożonych węglowodanów, 28 procent tłuszczu (z czego tłuszcz nasycony -6 procent) i mało soli. Najlepsza jest dieta śródziemnomorska - z oliwą, warzywami, fasolą, produktami pełnoziarnistymi, rybami i owocami. Należy unikać rafinowanych i wysoko przetworzonych pokarmów, soft drinków, deserów, cukrów prostych, białego chleba oraz białego makaronu. Dobrze jest mieć opiekę eksperta - przy niskokalorycznej diecie łatwo o niedobory pokarmowe.
Autor: Yaro

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/dadmin/domains/kulturystyka.com.pl/public_html/an.html on line 18
Brak odpwiedzi...
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/dadmin/domains/kulturystyka.com.pl/public_html/an.html on line 23
|
|
|